تعریف درگاه پرداخت به زبان ساده

 

تصویر بلاگ

در این مطلب قصد داریم راجع به درگاه پرداخت اینترنتی به زبان خیلی ساده توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

اول اینکه ممکن است بپرسید درگاه پرداخت چیست ؟ احتمال زیاد برایتان پیش آمده که خواستید یک گوشی موبایل خریداری کنید و برای مقایسه قیمت ها به سایت دیجی کالا یا باینو رفته اید و از بین فروشندگان مختلف یک نفر را انتخاب کرده و از همان جا هم خرید خود را انجام داده باشید.

وقتی برای پرداخت وجه کالای خریداری شده اقدام می کنید به یک درگاه پرداخت اینترنتی منتقل می شوید. این درگاه پرداخت دارای لوگوی شاپرک بوده و در صفحه باز شده کلمه https را مشاهده می کنید. در این صفحه باید شماره کارت، CVV2 و تاریخ انقضا و همچنین رمز پویای خود را وارد کنید. پس درگاه پرداخت اینترنتی پل ارتباطی بین خریدار و فروشنده است و امکان پرداخت آنلاین را می دهد و خریدار با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود اجازه می دهد تا مبلغ مشخصی از حساب وی کسر و به حساب فروشنده منتقل شود. درگاه پرداخت اینترنتی توسط دو دسته از شرکت ها ارائه می شود که هر دو دسته زیر نظر بانک مرکزی ج.ا.ا (شاپرک) فعالیت می کنند.

دسته اول شرکت های پرداخت و دسته دوم شرکت های پرداخت یار. اینوپال یک شرکت پرداخت یار و ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی است. که در حال حاضر به ارائه خدمات نوینی همچون لینک پرداخت ، درگاه پرداخت ، صفحه پرداخت شخصی ، و همچنین سامانه نوبت دهی آنلاین می پردازد.

 یک درگاه پرداخت خوب باید دارای سرعت بارگذاری بالا باشد، اتصال پایداری به همراه داشته باشد، ریسپانسیو باشد یعنی درگاه پرداخت با هر نوع وسیله ای اعم از کامپیوتر، گوشی و تبلت باز شد همخوانی داشته باشد. در اینوپال اگر مغایرتی وجود داشته باشد می توانید به صورت آنی گزارش بگیرید و از پشتیبانی ۲۴ ساعته بهره مند شوید.

تسویه حساب به موقع و خودکار از دیگر ویژگی های درگاه پرداخت اینوپال است. برای گرفتن درگاه پرداخت امن اینوپال می توانید از بخش ثبت نام در همین سایت اقدام کنید و در صورت کامل بودن اطلاعات درگاه شما فعال و قابل استفاده خواهد بود همچنین اینوپال ارائه دهنده درگاه پرداخت بانکی است و به عبارتی امنیت این درگاه ها از سوی شاپرک تایید شده است. برای داشتن درگاه پرداخت اینوپال نیازی نیست نزد بانک خاصی حساب افتتاح کنید .

خدمات درگاه پرداخت اینوپال دارای طیف وسیعی می باشد و کسب و کارهایی که دارای فرآیند کاری پیچیده هستند و دنبال راه حلی برای بخش مالی و پرداخت های خود می گردند می توانند از مشاوران اینوپال استفاده کنند.

تگ ها : درگاه ، پرداخت ، اینوپال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست