درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

 

درگاه

درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

همان طور که اطلاع دارید از اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۹ داشتن کد رهگیری مالیاتی جهت گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی اجباری شد و این اجبار با تصویب مجلس و به دستور بانک مرکزی اجرایی شد. بنابراین طبق قانون هر فردی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی اقدام می کند ابتدا باید کد رهگیری مالیاتی داشته باشد.

اما آیا بدون داشتن کد مالیاتی می توان صاحب یک درگاه پرداخت بود؟

لازم است علت این موضوع ریشه یابی شود که چرا دنبال درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی هستید؟ غالبا در پاسخ گفته می شود که گرفتن کد مالیاتی به معنای پرداخت مالیات است. این موضوع صحیح نیست و گرفتن کد رهگیری صرفا برای شناسایی کسب و کارها است.

پس دقت کنید ثبت نام و دریافت کد رهگیری مالیاتی به معنای پرداخت مالیات برای تراکنش های درگاه پرداخت نیست. سازمان امور مالیاتی به صورت مستقیم برای بررسی حساب ها و گرفتن مالیات اقدام نمی کند مگر در مواردی که به علت گردش بالای حساب ها (بالای ۵ میلیارد تومان) به بررسی حساب اقدام می کند. بنابراین صرف داشتن درگاه پرداخت به بررسی تراکنش ها اقدام نمی کند.  تا زمانی که کسب و کاری اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کند و فرآیند خود اظهاری را به درستی انجام دهد مالیات اضافه ای پرداخت نخواهد کرد. گاهی اوقات میلی به پرداخت مالیات نیست یا هزینه ی اجباری تلقی میشود اما افراد یک جامعه نباید آن را هزینه ی تحمیل شده بر خود بدانند.

افرادی که کارمند هستند هنگام دریافت فیش حقوقی متوجه می شوند که مبلغی از حقوق به عنوان  مالیات کسر شده است حال مشاغلی که آزاد هستند نیز باید مالیات بپردازند. در همه کشورها دولت با دریافت مالیات نسبت به درآمدزایی اقدام می کند تا این درآمد را در بخش های مختلف اقتصادی مصرف کند.

در کل در زمینه پرداخت مالیات آگاهی سازی ای در کشور ما صورت نگرفته و متاسفانه افراد با شنیدن کلمه مالیات با ترس مواجه می شوند. در نظر داشته باشید بهترین کار این است نسبت به ثبت نام و دریافت کد رهگیری مالیاتی اقدام کنید و از مشکلاتی که ممکن است بعدا پیش بیاید جلوگیری کنید.

در پست های قبلی راجع به نحوه اخذ کد مالیاتی با تصویر توضیح داده شده بود. به صورت خلاصه شما باید به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید و نسبت به ثبت نام اقدام نمایید با زدن کد ملی و کد پستی وارد پنل خود خواهید شد و نیاز است بخش هایی که سایت با نوشته های قرمز رنگ مشخص کرده است را تکمیل کنید سپس در لحظه کد رهگیری مالیاتی صادر می شود، این کد شامل ۱۰ رقم بوده و سپس می توانید نسبت به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی اینوپال اقدام فرمایید. دقت داشته باشید اطلاعاتی که در پیش ثبت نام کد رهگیری مالیاتی اعلام می کنید با اطلاعاتی که به اینوپال اعلام می کنید باید مطابقت داشته باشد در غیر این صورت درگاه پرداخت از سمت شاپرک تایید نخواهد شد.

تگ ها : درگاه پرداخت ، بدون کد مالیاتی ، پرداخت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست